Media, democratie en identiteit

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
184
Afmetingen: 
244x164
Verschijningsdatum: 
26/01/2016
EAN: 
9789038225623
Nur-code: 
Algemene sociale wetenschappen
Uitgever: 
Academia Press
Druk: 
1

Media, democratie en identiteit

De rol van media in een democratische samenleving

    In deze tijden van globalisering en mediatisering ervaren we de samenleving in al haar culturele diversiteit hoofdzakelijk of soms zelfs uitsluitend via media. Deze spelen dan ook een cruciale rol in de manier waarop wij de ons omringende werkelijkheid trachten te begrijpen. Vanuit een kritische wetenschappelijke houding ten aanzien van actuele maatschappelijke kwesties en debatten reflecteert Media, democratie en identiteit over de rol en relevantie van media in een democratische samenleving. Dit boek brengt theoretische essays en empirische studies samen. De bijdragen gaan in op vragen omtrent media in een context van institutionele politiek en beleid, op de relatie tussen media en de constructie van collectieve en individuele identiteiten, en op andere vraagstukken met betrekking tot macht en de publieke sfeer. Media, democratie en identiteit is een verzameling essays die de neerslag vormt van onderzoek binnen het Centre for Cinema and Media Studies (CIMS), een onderzoeksgroep van de Universiteit Gent die de maatschappelijke impact van media bestudeert. CIMS focust daarbij op de rol van media bij het in stand houden of veranderen van traditionele maatschappelijke breuklijnen bij politieke, ideologische, etnische, seksuele en andere verschillen.

    Prijs:24,99

    Gratis verzending vanaf € 24,99 (Benelux)

    Beschikbaarheid:

    Uitverkocht