Handboek sociaal ondernemen

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
200
Afmetingen: 
0x0
Verschijningsdatum: 
03/01/2022
EAN: 
9789401477550
Nur-code: 
Bedrijfskunde algemeen
Uitgever: 
Academia Press
Druk: 
1

Handboek sociaal ondernemen

    In het handboek Sociaal ondernemen biedt Joeri Colson een antwoord op verschillende vragen: wat maakt een sociale onderneming zo speciaal? Waarom willen vele organisaties hiernaar evolueren? Wat zijn de uitdagingen en valkuilen?

    Colson zoomt dieper op de verschillende dimensies die het concept van sociaal ondernemen rijk is. Zo biedt hij kaders aan zoals de Duurzaamheidsdoelstellingen van de Verenigde Naties of de donuteconomie van Kate Raworth, maar staat hij ook stil bij minder gekende modellen van de-growth denkers zoals Jason Hickel. De lezer krijgt modellen aangeboden om een businessplan op te stellen en leert over de voor- en nadelen van het gebruik van alternatieve financieringsbronnen zoals subsidies, filantropie, venture capital en impact bonds, en de mogelijke uitdagingen die gepaard gaan met e-commerce. Ten slotte reikt Colson diverse handvaten aan om meer inspraak te bekomen in een onderneming, hoe een zo inclusief mogelijk personeelsbeleid te bekomen, en staat hij stil bij werkbaarheid en kwaliteit van de arbeid.

    Dit alles wordt geïllustreerd met een groot en divers aantal voorbeelden en uitgewerkte casussen uit de praktijk. Dit handboek maakt studenten en andere lezers vertrouwd met de specificiteit van deze ondernemingsvorm.

    Prijs:29,99

    Gratis verzending vanaf € 20 (Benelux)

    Binnen 1-2 werkdagen in huis

    Beschikbaarheid:

    Binnenkort leverbaar