Content marketing
Product details
NULL
Content marketing
- Het basiswerk contentmarketing
Marketeers hebben het niet onder de markt. Tussen de oude manier van denken over reclame en de mondige consument is een diepe kloof geslagen. Wakkere merken willen echter de knop omdraaien. Ook al is het gat dichten tussen marketeer en consument voor veel bedrijven nog steeds een hels karwei. Maar het kan.De oplossing heet content marketing. Het maakt jou als marketeer tot een moderne uitgever die durft denken over de informatie die jouw doelgroep echt nodig heeft. Sterke content vertrekt vanuit de informatiebehoefte van de consument en werkt net daarom veel minder intrusief dan reclame. Dat valt in de smaak van de nieuwe consument. Want die staat kritisch tegenover reclame en verwacht van merken meer dan enkel traditionele productpromotie. Marketeer-uitgevers nemen die klip, maar ook hier overwinnen enkel de sterksten. Ook in content moet je uitblinken.Van marketeer tot uitgever neemt de lezer mee door alle stappen om als organisatie content marketing te omarmen en structureel in te zetten in de communicatiemix. Dit handboek verheldert op een overzichtelijke manier alle belangrijke elementen: van de organisatie van de marketingafdeling over de productie en de distributie van content tot de mogelijkheden om te automatiseren en te analyseren. Het is gelardeerd met lokale voorbeelden en cases en reikt de marketeer praktische tips, templates en actieplannen aan om meteen aan de slag te gaan. Dit boek toont de noodzaak om communicatie op een andere manier aan te pakken. Een manier die bedrijven op de kaart zet omdat ze kwalitatieve inhoud publiceren en een originele stem ontwikkelen.Van marketeer tot uitgever kwam tot stand met de medewerking van de meestvooraanstaande experts in content marketing en media. Een primeur voor Vlaanderen. Een must-read voor marketeers, professionals uit PR en communicatie, ondernemers en journalisten. 'Een praktisch en volledig handboek over content marketing, doorspekt met veel interessante praktijkvoorbeelden. Van creatie van content over distributie tot en met het meten van de resultaten, alle aspecten komen aan bod. Relevant voor iedere marketeer en een absolute aanrader voor iedereen die een content marketing strategie wil uitschrijven.' Chris Van Roey, CEO-gedelegeerd bestuurder UBA. 'Content marketing is de hype voorbij, nu is het tijd om zin en onzin te onderscheiden. Wat doet het werkelijk voor je merk? Dit boek is een heldere en handzame introductie voor marketing professionals die willen denken als een uitgever.' Ebele Wybenga, journalist en oprichter van Hearhear media.