Businessmodellen in de culturele sector

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
144
Afmetingen: 
212x150
Verschijningsdatum: 
20/09/2019
EAN: 
9789401462983
Nur-code: 
Sociale kennistheorie & ethiek
Uitgever: 
LannooCampus
Druk: 
1

Businessmodellen in de culturele sector

Hype, noodzaak of schrikbeeld?
  • Wat kan de cultuursector met vernieuwende businessmodellen?

HOE MAAK JE JE CULTURELE ORGANISATIE KLAAR VOOR DE TOEKOMST?
HEBBEN WE GENOEG AAN BESTAANDE MODELLEN?
HOE VERZOEN JE BUSINESSMODELLING MET DE EIGENHEID VAN DE CULTURELE SECTOR?

Globalisering en digitalisering dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Als cultuurmanager moet je je publiek meer dan ooit betrekken bij je werking, potentiële partners anders benaderen en je financiële middelen meerdifferentiëren. Een robuust businessmodel brengt die elementen samen, wordt vaak gezegd. Maar hoe begin je daaraan?

In dit boek geven internationale experts hun kritische visie op de basics en uitdagingen voor businessmodelling in de culturele sector. Vanuit de praktijk delen een aantal Vlaamse en Nederlandse cultuurmanagers hun ervaringen: welke factoren leiden tot succes en welke knelpunten kwamen zij onderweg tegen? Hoe kunnen culturele organisaties, zowel kunstenorganisaties als musea, transformeren naar duurzame creatieve knooppunten?

Doorspekt met verhelderende cases, internationale managementervaring en de blik van experts vormt Businessmodellen in de culturele sector een unieke kritische blik op hoe creativiteit en business elkaar kunnen versterken.

Boeken van dezelfde auteur(s)

Subtitle: 
De regels van de kunst - nieuwe editie
Prijs:49,99
Prijs:22,50

Gratis verzending vanaf € 24,99 (Benelux)

Beschikbaarheid:

Leverbaar (binnen 1-2 werkdagen in huis)