Met deze 7 tips ben je zo verlost van je kater!

Met deze 7 tips ben je zo verlost van je kater!

04/09/2017

Na het succes van Tournée Minérale geeft auteur Lien Braeckevelt in haar nieuwste boek 30 dagen zonder alcohol tal van beweegredenen, advies en tips om er nog een maandje uit te pikken en de uitdaging aan te gaan. 

Dat het niet eenvoudig is, weet iedereen. Je ging naar een feestje met het voornemen om niet te drinken. Maar er was alleen maar water en cola en na een tijdje was je dat beu. Je bestelde een biertje. En nog een. En nog een. Vandaag weet je: het was te veel. Begrijpelijk! Maar ook jammer. Eén keer gezondigd is ook geen man overboord natuurlijk. Al zal je die kater wel stevig moeten uitzweten…

Wondermiddelen tegen een kater bestaan niet, wat sommigen ook mogen beweren. Vettig eten, een rauw ei in een glas melk of… weer alcohol? Werkt niet.

We geven je 7 tips om die kater toch zo snel mogelijk achter je te laten:

 

1.
Een paar glazen water of wat sportdrank drinken voor je gaat slapen. De alcohol zuigt het vocht uit je lijf en dat veroorzaakt de kater. Door voor het slapen al wat water of sportdrank te drinken, herstel je alvast een deel van je vochtbalans.

2.
Zo lang mogelijk in bed blijven liggen. Dat is al tijd die je gewonnen hebt. Maar dat is niet voor iedereen een optie, zeker niet als er kleine kinderen in huis zijn.

3.
Kiezen voor gezond. Ook al smeekt je lijf misschien om een vette hap. Een potje yoghurt, fruit en een beetje granola zijn veel beter voor je. Of een eitje met groenten. Eiwitten zorgen altijd voor herstel.

4.
Voldoende water blijven drinken, ook de volgende dag.

5.
Een lange wandeling maken. Buitenlucht zal je goed doen.

6.
Niet gaan sporten. Sporten trekt nog meer vocht uit je lichaam en zal de hoofdpijn alleen maar doen toenemen.

7.
Vooral geen alcohol drinken. Dan begin je van voren af aan. Je zult je tijdelijk misschien wat beter voelen, maar de gevolgen op lange termijn zijn niet te overzien. 

30 dagen zonder alcohol
Lien Braeckevelt

Enkele weken zonder alcohol doet wonderen! Je slaapt beter, je verliest gewicht, je huid straalt... én je bespaart er ook flink mee. 30 dagen zonder alcohol. Een duidelijke challenge! Maar hoe begin je daar nu aan? Wat zijn de belangrijkste redenen om te stoppen of te minderen? Wat is het effect op je lichaam? En hoe houd je het vol? Naast de wetenschappelijke achtergrond geeft Lien Braeckevelt, die zelf vier maanden geen alcohol dronk om zich voor te bereiden op een marathon, je ook heel wat tips, feiten, lekkere mocktailrecepten en ervaringen van andere enthousiastelingen.

€ 19,99 | Meer info | Bestel hier