Beter slapen? Herstel je natuurlijke slaap in 5 stappen!

Beter slapen? Herstel je natuurlijke slaap in 5 stappen!

13/03/2019

Welke maatregelen moet ik nemen om de kans op een goede nacht te vergroten? Heb ik een slaapstoornis of slaap ik gewoon slecht? Met deze vijf stappen, duik je deze avond met veel plezier in bed!

1. Herstel je slaap-waakritme.

Leer hoe je biologische klok werkt en waarom die belangrijk is. Zo krijg je een heel concreet beeld van wat jij kunt doen om je slaap-waakritme en daarmee je natuurlijk slaapvermogen te verbeteren. 

 

2. Ontdek je slaapverstoorders.

Zolang je niet weet wat jouw slaap verstoort, heb je geen aanknopingspunt voor een betere slaap.

 

3. Kies voor rustig wakker liggen.

Kies ervoor om je slaapprobleem niet langer op te hoeven lossen, maar te accepteren. Op deze manier ga je sneller in slaap vallen.

 

4. Kom los van wat je wakker houdt.

Wat kan ik doen aan nachtelijk gepieker? Helpen mindfulnessoefeningen echt? Het beste is om te kijken naar de werkbaarheid van gedachten: helpt deze gedachte mij in de richting van actie ondernemen op iets waardevols of houdt deze gedachte mij daar juist van af? Op basis van deze oefening bepaal je hoeveel invloed je de gedachten geven. 

 

5. Slaap om te leven in plaats van leef om te slapen.

Mogelijk slaap je slecht omdat je leven niet loopt zoals je wilt. Ga op zoek naar antwoorden op de volgende vragen: Hoe kun je je aandacht meer richten op leven in plaats van op slapen? Wat vind je echt belangrijk?

 

Wil je nog meer tips en tricks voor een goede nachtrust?

Eerste hulp bij beter slapen

Aline Kruit, Irma Leijten

Slapen blijft een hot item - naar schatting 1 op de 5 mensen slaapt slecht

In vijf stappen weer heerlijk slapen. Klinkt dat onmogelijk? Niets is minder waar: iedereen kan beter leren slapen. En het mooie is: daar heb je niets voor nodig. Geen pillen, rituelen, speciale matrassen, of noem maar op.

In dit praktische boek helpen slaapexperts Aline Kruijt en Irma Leijten je om meer grip te krijgen op je immer actieve brein en te breken met verkeerde slaapgewoonten. Dankzij hun beproefde stappenplan slaap je vlotter in en blijf je ook doorslapen. Zo ligt ook voor jou een heerlijke nachtrust binnen handbereik.

€ 15,99 | Meer info | Kijk het boek in