5 tips waarmee plant-based eten kinderspel wordt

5 tips waarmee plant-based eten kinderspel wordt

19/05/2018

Hoe hou je een plantaardige levensstijl vol? ‘Volhouden’ is niet het geschikte woord, want we spreken niet over een dieet. Zodra je de positieve effecten voelt, is plant-based het enige wat je nog wilt. Wij helpen je alvast op weg met deze 5 tips.

1. Preparation is the key

Doe boodschappen voor een hele week en laad je winkelkar vol met groenten, fruit, peulvruchten, enz. Probeer minstens één dag per week enkele voorbereidingen te doen. Kook bijvoorbeeld een pak quinoa en vries in per portie. Zo hoef je het enkel te laten ontdooien. ’s Ochtends kun je tijd besparen door op voorhand een grote weckpot granola te maken

2. Bekijk etiketten

Denk bewust na over voeding en hoe de voedingsindustrie in elkaar zit. Door pure voeding te eten ben je al goed op weg. Wegens tijdgebrek is het niet altijd mogelijk om puur te koken. Bekijk dan zeker de etiketten. E-nummers en verborgen suikers in producten zijn enkele aandachtspunten.

3. ‘Gezondigen’

Zie plantaardig eten niet als een dieet, maar als een levensstijl met veel voordelen. Af en toe eens zondigen moet zeker kunnen, maar je kunt ook ‘gezondigen’. Maak je eigen gezonde snickers of brownies en wees je zoete cravings te slim af.

4. On the go

Stel zelf een overleveringspakket samen. Denk aan een zakje noten, gedroogd fruit, een banaan, hummus of pesto in een weckpotje, repen die je op voorhand kunt maken, enz. Op deze manier zal je niet in de verleiding komen om ongezonde snacks te kopen.

5. Kleur op je bord

Zorg voor variatie op je bord. Kies de ene dag voor een ovenschotel, de andere dag voor een salade en wissel af. Door kleur aan je bord toe te voegen, word je gelukkiger. Probeer eens de rodebietenhummus of geniet van de kleurrijke burritosalade. Food that makes you feel good.

Met enkele kleine aanpassingen, geniet je van de talrijke voordelen van plantaardige voeding. In The Green Food Bible lees je meer over de impact van voeding op je lichaam en kan je inspiratie opdoen uit meer dan 50 gezonde recepten.

The Green Food Bible

Laura Canjels, Mylena Natanni

Dé bijbel voor een gezonde levensstijl

In The Green Food Bible vertellen Laura en Mylena je alles over plantaardig eten. Waar haal je je calcium vandaan als je geen zuivel eet? Hoe zorg je ervoor dat je genoeg eiwitten eet als je vlees en vis van je bord schrapt? Hoe reageert je lichaam op verschillende soorten koolhydraten?

Naast duidelijk uitgelegde medische informatie over de effecten van voeding op je lichaam, vind je in The Green Food Bible ook meer dan 50 overheerlijke vegan recepten en gemakkelijk te volgen weekschema's om je leven een gezonde boost te geven.

€ 25,00 | Meer info