You ain't seen nothing yet

You ain't seen nothing yet

09/09/2015

(EN) The love affair between music and photography dates back many years. Pop and rock artists use top photographers to put a face on their music. And nothwithstanding the music world's many troubles over the past two decades, the link between sound and image is stronger than ever. You ain't seen nothing yet displays the work of highly individual and original photographers: intimate behind the scenes views of the music world, eccentric group portraits and iconic album cover material. The first-ever book in the world with a free online Spotify-soundscape

(NL) Muziek en fotografie zijn al jaren verstrengeld in een intieme liefdesverhouding. Artiesten maken welwillend gebruik van de heersende beeldcultuur om hun imago uit te dragen naar de fans. Daarnaast worden de grootste fotografen en grafisch kunstenaars ingeschakeld in de creatie van het albumartwork, de videoclips en het podiumdesign van rock- en popsterren.

Boek

"Mijn platen- en cd-kast, maar ook mijn iTunes-bibliotheek tonen aan dat artiesten visual artists aantrekken om albums een gezicht te geven. Fotografie geeft niet enkel een identiteit aan een plaat, het medium wordt ook ingezet om rond muziekmakers een image of imago te bouwen. De voorbeelden zijn talrijk: Lady Gaga, Outkast, Metallica, Faithless, Madonna, Depeche Mode, The Black Eyed Peas, Fifty Cent, enzovoort. Spannend wordt het als fotografen de lens keren. Wie zijn de fans, wat doet muziek met hen? Waarom en wanneer gaan ze uit de bol?

In dit boek brengen we de meest opvallende fotografen samen die de muziekwereld vandaag meer dan ooit begeesteren. Ze stijgen uit boven de klassieke muziekfotografie door het medium zo creatief mogelijk in te zetten. Deze fotografen concurreren met de honderden digitale schermpjes op concerten. Het klopt: iedereen kan fotograferen. Maar het is slechts enkelen gegund om dat ook uitmuntend te doen." Elviera Velghe, Directeur FoMu   

Het boek inkijken of kopen doe je op deze pagina